2012 m. sausio 10 d., antradienis

Pro objektyvą

Menas, tai ne tik fotografuoti, bet atsirinkti nuotraukas. Tai daugiausiai laiko užtrunkantis procesas. Reikalaujantis daug kantrybės ir žinių.


Kodėl ne kiekvienas gali fotografuoti? Bet gal kiekvienas gali išmokti? Kiti tiesiog gimsta su įgimtomis žiniomis. Ar tai mokslas? Gal ta įgimta dovana? Yra tokių žmonių, kurie fotografiją laiko ne menu. Kodėl? Atrodo taip lengva fotografuoti, paskui išryškinti, paphotoshopinti ir eksponuoti, bet argi fotografija nereikalauja tam tikrų žinių, įgūdžių? Jei kas turi ką papildyti rašykit. Aš nebaigus fotografijos, nesu profesionalė, net ne fotografė, net nepavadinčiau megėja, nors fotoaparatą turiu tik mėgėjiška, link profesionalaus, vis nesugebu įsigyti veidrodinio. Tiesiog fotografuoju iš širdies, tai atpalaiduoja, rami, džiugina ir sukelia geras emocijas.




 Bet kas iš tų naujų fotoaparatų? Taip jie turi daug funkcijų, daug programų, galimybę pasaulį paversti paveiksliuku. Na žinoma objektyvai ir visa kita, be jų butų neįmanoma. Bet aš noriu pasakyt visai ką kitką. 

Myliu tik tikras nuotraukas, gyvas. Ne photoshopo galimybes, nors šiais laikais neatskirsi. Kas nuotraukoje svarbiausia? Ką turi jausti fotografas, ką turi sudėlioti nuotraukoje? Kompoziciją. Tai yra pats svarbiausias dalykas. Kompozicija turi veikti žmogų. Kaip žinia, žmogaus žiūrėjimo kryptis yra iš kairio kampo į dešinį kampą. Kompozicija gali šokiruoti, gali stebint, veikti teigiamai arba neigiamai, sukelti tam tikras emocijas, ir jei ji gera visada paliks pėdsaką žiūrovo atmintyje. O tai ir yra svarbiausia. Intriga. Kompocizija turi sukelti tam tikra intrigą. 

 "Kiekviena paveikslo detalė turi būti matoma ir turi vaidinti jai skirtą pagrindinį arba antraeilį vaidmenį. Viskas kas paveikslui neduoda naudos, jam yra žalinga."
                                                                                                                                A. Matisas

                                        
Taigi visai nesvarbus fotoaparatas, svarbus fotografas. Svarbus jausmas, suvokimas ir pajautimas visų tave supančių detalių kurios patenka į objektyvo lauką. Trumpiau tariant reikia pajausti daiktų dydžius ir jų proporcijas. Ir tam visai nereikia profesionalios įrangos, tai galima atlikti su pačiu paprasčiausiu fotoaparatu. Kam pirkti brangų aparatą, jei neturi vidinio pajautimo. Fotoaparatas neatliks už tave pagrindinių veiksmų, jis tik stilizuoja, kontrastuoja nuotraukas, jas suminkština, tačiau jų ne kombinuoja. Na jei tinka čia tas žodis, suprantat ką noriu pasakyti.




 Fotografuoju jau senai. Fiksuoju viską: kas negyva ir kas gyva, kas juda, keičiasi ir nyksta. Tai tik aistra,o gal kada nors pavirs į kašką daugiau. Puikus būdas mokintis komponuoti daiktus, detales, spalvas, ypatingai praverčia tapyboje, bei jos kompozicijai. Fotoaparato objektyvas viską supaprastina, palengvina, tau pačiam nebereikia kurti ir statyti pastatymo, tau tik reikia jau esamus objektus sudėlioti į atitinkamus rėmus.







Tai toks nuostabus procesas leidžiantis atsipalaiduoti, džiaugtis viskuo ką matai ir nesvarbu kvalifikuotas tu ar ne, niekas niekada ir nieko neuždraus tau fotografuoti. O tai svarbus procesas, užfiksuoti tai, kas tikriausiai lygiai taip pat nebepasikartos - emocijas, nuotaiką, pasaulio stebuklus ir mažus nutikimus. Tai lyg vedamas tavo gyvenimo, šalies ir viso pasaulio dienoraštis. Užfiksuojantis kiekvieną akimirką ir momentą, vietą ir laiką, viską kas tave kada nors yra supę. Tai tikriausiai būtų atsakymas į klausimą, jei kas nors, kada nors paklaustų: kodėl tu nori būti fotografuojamas.

Ir kartais taip žavi papraščiausias minimalizmas, išdaigos.



 Ir vieni iš mano mėgstamiausių: kvailiojimas, žaidimas, atsitiktinumas, rizika ir lieka vienas malonumas:)




Fotografija kaip meno šaka atsirado XXa. Vienas iš pirmųjų jos pijonieriumi laikomas Lazlo Moholy - Nagy. Jis užsiėmė techniniais fotografijos ir kino eksperimentais. Nuo 1922 pasinėrė į fotografijos sritį. Tai fotografinio vaizdo kūrimas be fotoaparato. (Jei kam įdomu pabandykit, pati dar neprisiruošiau, ir parašykit kaip sekėsi.) Apšviečiant daiktus ant šviesai jautraus fotopopieriaus. Šešėlinės vietos lieka baltos, tiesiogiai apšviestos vietos - juodos. Kai objektas arčiau pagrindo tuo kontūrai ryškesni. Papildomi efektai sukeliami naudojant kelis šviesos šaltinius, judinant juos arba daug kaitinio apšvietimo būdu. Moholy - Nagy fotografijose kompozicija vaidina esminį vaidmenį.


Tai tiek jums norėjau papasakoti apie fotografiją, kaip vieną populiariausių meno šakų, taip kaip ją įsivaizduoju aš. 

Rodomos nuotraukos tikrai nėra pavyzdžiai kaip reikia daryti:) Tiesiog naudodamasi proga kažką parodžiau iš savo archyvo. iki:)

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą